Torrons i Mel Alemany presenta l’Agredolç a la mel, un projecte cooperatiu amb Vinagres Badia

18/10/2017

L’empresa familiar Torrons i Mel Alemany d’Os de Balaguer va presentar dilluns dos nous productes que formen part de la seva gamma ‘gourmet’: l’Agredolç a la mel de taronger i l’Agredolç a la mel de castanyer. Els agredolços es van donar a conèixer en el marc de la III edició de la Nit del Gourmet Català, una trobada que aplega a més de 50 empreses, entitats i personalitats del món gourmet.          

Els nous productes representen un pas més dins de l’estratègia de creixement de Torrons i Mel Alemany, basada en la innovació i en la pedagogia per aplicar nous usos a la mel. L’agredolç a la mel és un producte de la família gourmet elaborat amb vinagre ecològic de raïms moscatell i cabernet sauvignon combinat amb les mels de taronger i de castanyer.

Es tracta d’un projecte cooperatiu de Torrons i Mel Alemany (Os de Balaguer, La Noguera) i Vinagres Badia (Mollerussa, El Pla d’Urgell). La cinquena generació d’aquestes dues empreses familiars, liderades per Ferran Alemany Judit i Marta Badia (respectivament) s’han aliat per crear un nou producte, cadascun sota la seva marca, mantenint la seva essència tradicional.

El gerent de Torrons i Mel Alemany, Ferran Alemany, explica que l’agredolç a la mel de taronger i l’agredolç a la mel de castanyer són dues referències que “tenim pensades destinar a l’exportació i que ens serviran per obrir nous mercats i noves oportunitats per posicionar els nostres productes”. Per la seva banda, Badia destinarà el producte al mercat nacional.

Els agredolços d’Alemany s’etiqueten al Centre Especial de Treball (CET) que la Fundació Aspros té a Sudanell (el Segrià). Aspros rep els agredolços de Torrons i Mel Alemany, fa l’etiquetatge, els emmagatzema i els distribueix gràcies al seu servei Servilògic. Torrons i Mel Alemany ocupa a més de 60 persones amb algun tipus de discapacitat de quatre entitats socials lleidatanes. A més d’Aspros, també col·labora amb Ilersis Shalom, l’associació l’Estel de Balaguer i la Torxa, que s’encarreguen de part del packaging de la marca.

Infolleida