Torrons i Mel Alemany presenta ‘El llibre de la mel’, escrit pel monjo caputxí Fra Valentí Serra, en el marc del seu projecte ‘l’Univers Alemany’

10/05/2019

La novetat editorial es va presentar ahir a Barcelona i forma part de les accions de la marca del Montsec per ‘pol·linitzar’ l’opinió pública sobre la necessitat de la supervivència de les abelles per garantir la vida

L’empresa familiar d’Os de Balaguer Torrons i Mel Alemany va presentar ahir ’’El llibre de la Mel. Apicultura popular i plantes mel·líferes. Abelles per viure’, d’Edicions Morera, escrit per l’arxiver dels caputxins i reconegut estudiós de la cultura popular, Fra Valentí Serra de Manresa. El Centre de Cultura Popular La Violeta de Barcelona va acollir la presentació que va comptar amb la presència de la historiadora Maria Àngels Pérez Samper i el popular personatge radiofònic ‘Senyor Marcel·lí Virgili’. L’acte també va comptar amb la participació del gerent de Torrons i Mel Alemany, Ferran Alemany. La marca ha impulsat aquest llibre en el marc del seu projecte ‘l’Univers Alemany. Art, Cultura i Humanitat’, que vincula el vessant social de l’empresa a una tasca de pol·linització de l’opinió pública per engegar un debat sobre la convivència entre els humans i les abelles i la necessitat de la supervivència d’aquestes per garantir la vida al planeta.


La importància de les abelles 

El ‘Llibre de la Mel. Apicultura popular i plantes mel·líferes. Abelles per viure’ és una obra que es planteja com una reivindicació a favor de la sensibilització de la protecció de les abelles. Una obra que posa en valor aquests petits insectes, tant per la important tasca que realitzen, com per les múltiples propietats i aplicacions de l’aliment que elaboren: la mel. 

L’abella de la mel és un dels éssers vius més necessaris per a garantir la vida a la Terra ja que s’encarrega de la pol·linització de més de una tercera part dels aliments que consumim. Per això cal protegir-la de les amenaces que en l’actualitat representen factors com la contaminació, els pesticides i les espècies invasores, que estan provocant la seva disminució accelerada.


L’Univers Alemany. Art, Cultura i Humanitat
 
En el marc del seu projecte L’Univers Alemany la marca va col·laborar l’any passat a l’exposició ‘Beehave’ de la Fundació Joan Miró, així com a la instal·lació ‘Beews’ de l’artista Luis Bisbe, aportant 300 quilos de mel per fer una escultura a la plaça de les Glòries de Barcelona.
 
Els conceptes ‘Art, cultura, humanitat’ són els tres pilars de l’empresa, sempre tenint com a base la seva fixació al territori del Montsec. 

• Art, entenent el suport a l’art i la creativitat com a font de creació de noves oportunitats. Alemany aposta per la creativitat per mantenir el vincle amb el territori.

• Cultura, entesa com l’aposta de l’empresa per vincular-se a propostes culturals que permetin associar el Montsec a la cultura i per tant, ‘contribuir a crear’ la marca Montsec també en l’àmbit de la cultura.

• Humanitat, entesa com la no robotització dels processos industrials de l’empresa. Un dels motius pels quals Alemany ha pogut quedar-se al Montsec és de fet, aquesta aposta estratègica per la humanització.
 
 
‘El llibre de la mel’
 
Es tracta del setè títol de la Col·lecció l’Ermità on Fra Valentí Serra ens apropa al món de les abelles i la mel alhora que ens presenta algunes de les pràctiques apícoles més tradicionals de la Catalunya rural i conventual. També ens parla de l’empremta cultural que l’apicultura ha deixat a la nostra societat a través de topònims, llinatges, símbols i expressions populars.
 
Seguint la línia pròpia de la Col·lecció l’Ermità, ‘El llibre de la mel’ presenta una acuradaselecció d’il·lustracions així com nombroses dites i refranys.
Infolleida