Alemany presenta a Alimentaria ‘Del rusc a casa’ un nou concepte de consum de mel per subscripció que permet rebre la mel fresca acabada de collir, de l’apicultor a domicili

30/03/2022

Amb aquest projecte d’innovació en noves formes de consum de la mel la marca vol atansar la mel dels apicultors de proximitat per la via de la subscripció, que en garanteix la immediatesa

SOCIETAT
Os de Balaguer
‘“Del rusc a casa”, un nou concepte de consum de mel acabada de collir directament de l’apicultor a casa. Aquest és el projecte que la marca d’Os de Balaguer presenta del 4 al 7 d’abril al saló internacional Alimentaria 2022 i que té per objectiu fomentar el consum de mel del territori. La fórmula per garantir-ne la frescor que ha ideat Alemany és la subscripció, de manera que cada temporada el consumidor rebrà a casa la mel de la darrera collita.
 
Els subscriptors rebran tres mels l’any, una per temporada: Mel de primavera, Mel d’estiu i Mel de tardor, seleccionades en origen per Alemany dels millors apicultors de la península Ibèrica. Aquesta mel crua acabada de collir se servirà exclusivament en dos pots de vidre d’un quilogram que s’enviaran al domicili dels subscriptors.
 
 
Fomentar el consum de mel de proximitat
 
La mel crua o mel fresca és mel acabada de collir, la de la darrera floració, extreta d’un paisatge floral concret, amb unes característiques organolèptiques singulars. Es tracta d’un concepte de mel “raw” que posa l’accent en la puresa del producte i en el respecte a l’origen de la flor de temporada així com al seu envàs, sempre de vidre, que en vol subratllar el color i la textura. De la mateixa manera, la marca vol fomentar el consum de mel dels apicultors del país, dels quals Alemany en fa una selecció acurada.
 
Els consumidors caldrà que s’adrecin al web https://delruscacasa.alemany.com/
El preu de la subscripció anual és de 92 euros i inclou 2 pots d’un quilo de mel de cada una de les tres temporades.
 
 
BeeLab: el laboratori de la mel
 
La iniciativa ‘Del rusc a casa’ forma part del segell BeeLab, que promou nous paradigmes de la mel, en aquest cas noves formes de consumir-la. El segell BeeLab s’identifica amb la branca de Recerca, Desenvolupament i Innovació de Torrons i Mel Alemany, en col·laboració amb diferents administracions, empreses i entitats del territori, com el Centre de Ciència i Tecnologia Forestal de Catalunya (CTFC) de Solsona, la UdL, l’IRTA així com entitats i empreses familiars com Pastoret, Vinagres Badia, Cal Valls, OliCastelló, entre altres.
 
A través del segell BeeLab, Alemany promou la recerca, el desenvolupament i la innovació de la mel per a la transformació de l’economia del territori sempre partint de la base d’una economia verda, sostenible i digitalitzada. A banda del consum de proximitat, el canal de venda online www.alemany.com permet donar sortida a aquests nous productes amb base de mel.
 
 
Placa Macià al Treball en reconeixement a l’aposta d’Alemany per la humanització dels processos de producció
 
Alemany acaba de rebre la Placa al Treball President Macià de la Generalitat de Catalunya en la categoria de Responsabilitat social corporativa. I és que la marca treballa cada dia amb 60 persones del tercer sector.
 
L’etiquetatge els seus productes es fa manualment i va a càrrec de persones amb discapacitat de quatre entitats lleidatanes del tercer sector: Fundació Privada Ilersis, Fundació Aspros, La Torxa i l’Estel, la qual cosa entronca amb un dels valors essencials de Torrons i Mel Alemany: l’aposta per la humanització dels processos de producció, enfront de la robotització que la marca promou amb el lema ‘Persones, no robots’. Aquesta decisió ha fet que fixi i mantingui la seu de l’empresa a Os de Balaguer, al peu del Montsec.
 
De fet, Alemany compta amb l’ajuda externa d’un equip format per 60 persones d’Ilersis Shalom, la Fundació Aspros, La Torxa i l’Estel de Balaguer, quatre Centres Especials de Treball (CET) del tercer sector de les Terres de Lleida, que s'afegeixen a les 25 persones que treballen al seu obrador d'Os de Balaguer. Aquestes persones s’encarreguen de l’etiquetatge i de la manipulació dels productes.
 
Alemany reivindica i abandera un moviment humanitzador per a les empreses, enfront dels robots, en el qual es pugui visualitzar una alternativa viable a les màquines, que alhora promou la inclusió social del col·lectiu de les persones amb discapacitat.
 
 
Sobre Torrons i Mel Alemany
 
Empresa familiar de cinc generacions, ubicada al peu del Montsec, al petit poble d’Os de Balaguer (La Noguera). Es dedica a l’elaboració de torrons de forma artesanal i a la selecció de mels en origen arreu de l’Estat espanyol. És l’empresa de mel més premiada en l'àmbit estatal als premis Great Taste Awards, considerats els Oscar de l’alimentació delicatessen.
Infolleida. FOTO: Mireia Tena