Castell del Remei s'introdueix a l'estat de Washington i comercialitza en mig any 6.000 ampolles de vi

13/05/2018

SOCIETAT
Penelles
El grup vinícola lleidatà Castell del Remei ha introduït els vins d’un dels seus cellers, Cérvoles, a l’estat de Washington (Estats Units) on ja ha comercialitzat 6.000 ampolles en sis mesos. L’empresa ha tancat un acord amb un distribuïdor local a partir de la seva participació en un tast a la ciutat de Seattle organitzat en el marc del programa Catalan Wines que impulsa ACCIÓ –l’agència de la Generalitat de Catalunya per a la competitivitat de l’empresa- que té l’objectiu de promocionar vins i caves catalans de arreu del món.
 
En concret, el grup lleidatà ha iniciat la comercialització de les sis referències del celler Cérvoles (D.O Costers del Segre) en hotels, restaurants i botigues especialitzades de tot l’estat. El grup també està present en altres ciutats dels els Estats Units, el segon mercat més important per volum d’exportacions, que concentra prop del 10% del total de vendes a l’exterior.
 
Segons el responsable d’exportacions de Castell del Remei, Ivan Valor, “el mercat americà està apostant per la varietat de referències de vi i busca un nou tipus de producte que expressi la cultura de la seva regió d’origen”. “A Catalunya tenim la garnatxa, una varietat molt afruitada i fresca com a conseqüència de la nostra climatologia”, explica.
 
La intenció del grup lleidatà és seguir incrementant la seva presència als Estats Units, on ja comercialitzen els productes dels quatre cellers del grup. “El model de distribució de vins als Estats Units ha canviat recentment, ja no es realitza per mitjà d’empreses d’abast nacional sinó que ara és una distribució més exclusiva, a través d’empreses especialitzades en canals i territoris específics”, assegura Valor. De fet, Castell del Remei participarà en el proper tast del programa Catalan Wines USA, que tindrà lloc a Chicago (Illinois) durant aquest mes de maig.
 
Els quatre cellers del grup Castell del Remei sumen una facturació de 7 milions d’euros, el 40% dels quals és resultat de la seva activitat exportadora. Estan presents en 41 països i el seu objectiu és “incrementar la presència als Estats Units, Canadà i l’Amèrica Central”, amb un pes important de països “on el consum de vi per càpita encara és reduït però que tenen una cultura del vi molt present i economies en creixement, com Panamà, Colòmbia i Costa Rica”, destaca Valor. El grup també busca introduir-se a l’Àfrica, “un mercat encara desconegut, però amb molt potencial de consum de vi, especialment en països d’influència francesa com Costa d’Ivori, Camerun o Ghana”.
Infolleida