Els alumnes de sisè d'educació primària comencen avui les proves de competències bàsiques

07/05/2019

La prova mesura el grau d’assoliment de les competències bàsiques en acabar la primària i dona al centre informació sobre els seus punts forts i febles

SOCIETAT
Un total de  82.017 alumnes d’educació primària realitzaran  avui, demà i dijousla prova d’avaluació de sisè d’educació primària, que avalua el grau d’assoliment de les competències bàsiques en acabar l’etapa. La prova s’aplicarà de manera simultània a tots els centres que imparteixen educació primària de Catalunya, que en aquesta edició seran un total de  2.270.
 
La prova, que s’aplica per onzè any consecutiu, enguany comptarà amb  3.676 aplicadors que en controlaran la correcta realització i amb  1.307 correctors que en faran la correcció. Aquesta prova la dissenya el Consell Superior d’Avaluació del Sistema Educatiu.

La prova es distribuirà en cinc sessions, dues el primer dia al matí, una el segon dia i dues més el tercer, d’acord amb les cinc competències avaluades. Avuis’avalua la competència en llengua catalana i en llengua estrangera: 81.683 alumnes faran la prova en anglès i 334, en francès. Demà s’avaluarà la competència associada a l’àrea de coneixement del medi natural i l’aranès a la Vall d’Aran (78 alumnes). Demà passat, s’avaluarà la competència matemàtica i la competència en llengua castellana.
 
Enguany,  els quaderns de llengua catalana i castellana avaluen la comprensió oral –obtenció d’informació i interpretació de la informació-, la comprensió lectora –obtenció d’informació, interpretació i reflexió- i l’expressió escrita –lèxic, claredat d’idees i morfosintaxi, entre d’altres-. El de llengua estrangera avalua la comprensió lectora i oral, i l’expressió escrita per mesurar la competència discursiva i lingüística. 
 
La competència matemàtica avalua l'habilitat de l'alumnat per comprendre i interpretar diferents tipus d’exercicis i problemes, amb ítems referits a la numeració i càlcul, l’espai, mesura i lectura de gràfics, i les relacions i canvi.
 
Finalment, la competència associada a l’àrea de coneixement del medi natural avalua l’habilitat de l’alumnat per resoldre problemes, explicar fenòmens naturals i tecnològics, interpretar dades, comprendre la metodologia científica i analitzar i avaluar aplicacions tecnològiques en contextos específics, a partir dels coneixements científics i tecnològics, així com del domini dels processos de l’activitat científica.
Infolleida