Fira Q rep més de 18.000 visitants
Aquesta dilluns s’ha fet la cloenda de Fira Q al pavelló d’Inpacsa, a càrrec de Carles Gibert, diputat i vicepresident del Patronat de Promoció Econòmica de la Diputació de Lleida, i Jordi Ignasi Vidal, paer en cap de Balaguer.
Fira Q ha tingut una durada de tres dies, en els quals s’han promocionat les empreses i els productors del territori a través de múltiples activitats, com tallers gastronòmics i demostracions a l’espai de Proximitat; degustacions, maridatges, tallers i presentacions de nous productes a l’espai de Restauració i Oci; i desfilades de moda, xerrades, demostracions i tallers a l’espai dedicat al Comerç i els Serveis. En aquest mateix sentit, avui s’ha fet entrega dels premis als millors estands, els quals han estat per a Oli Castelló en el sector de Proximitat; per al Monestir de les Avellanes en el sector de Restauració i Oci; per a Joieria Joima en el sector de Comerç i Serveis; i per a Greico en la zona del Saló de l’Energia de les Terres de Lleida.
D’altra banda, al llarg de les tres jornades s’han dut a terme actes com el Concurs de cuina de proximitat ‘De la terra al plat. Homenatge a Josep M. Morell’, organitzat per l’Associació de Comerciants ACB, l’Associació Gastrobar i la Paeria de Balaguer, i que ha guanyat el cap de cuina de Cal Xirricló Jordi Pané amb un timbal de peus de porc cruixent amb múrgoles, carxofes i cebetes al vi del padrí. També en l’espai dedicat a la Restauració es va poder assistir a la presentació de diversos vins de la D.O Costers del Segre, a càrrec del reconegut sommelier David Seijas, el qual va liderar el projecte Bulli Fundation.
Una de les presentacions de nous productes ha anat a càrrec d’Alemany, que han presentat la gamma d’olimel, la qual és fruit d’una col·laboració entre Badia Vinagres, Oli Castelló i Mel Alemany.
Un altre dels espais amb més activitat ha estat el dedicat a Comerç i Serveis, amb la desfilada de moda, complements i maquillatge, a càrrec de l’Agència Il·lusions Model by Laura Echevarría de Lleida. Hi desfilaran Joieria Joima, Merceria Bonet, Marieta Roba de Dona, Ma PetiteRainbow - Baby&kids, i Assessores de Bellesa de Mary Kay, amb la participació de La Xemeneia, espai de dansa, moviment i creació.
D’altra banda, en l’espai del Saló de l’Energia de les Terres de Lleida s’hi ha dut a terme presentacions, debats i xerrades sobre l’àmbit de les energies renovables l’eficiència energètica. I pel que fa als expositors, han assistit empreses de diferents sectors: dedicades a les energies renovables, com la producció fotovoltaica, el biogàs, la comercialització d’energia o l’associacionisme en l’àmbit de l’energia; dedicades a l’eficiència energètica, amb sistemes constructius eficients, tancaments o aïllaments; i finalment, els col·legis professionals, gremis i associacions -membres de la comissió organitzadora, els quals han de liderar el canvi cap a una economia més sostenible.
En aquest mateix àmbit el dissabte es va presentar l’Aliança d’empreses balaguerines per a la transició energètica, entre Torre Santamaria, Sorigué i Apxo Iberia, amb la col·laboració de Gecrio, una proposta per a la transició energètica a les Terres de Lleida, el Pirineu i Aran. D’acord amb aquest projecte, la ramaderia pot resoldre un problema de residus, convertint-los en matèria primera de fertilitzants i d’energia renovable, esdevenint motor econòmic del territori, alhora que contribueix a la lluita contra el canvi climàtic, aposta per la sostenibilitat i ens atansa a la sobirania energètica.
També en el marc de Fira, s’ha celebrat un any més el Concert Jove el dissabte a la nit, promogut des de l’Àrea de Joventut de la Paeria de Balaguer i l’Associació Joves BLG, amb els concerts al pavelló Molí de l’Esquerrà a càrrec de SIXTUS, els dj’s Joan Roca, i 2manymonkeys.
Quant a dades de public, han passat per l’edició d’enguany més de 18.000 persones, comptant que dissabte en van passar vora 5.000; diumenge gairebé 7.000; i avui dilluns més de 6.000 visitants.
Les empreses expositores valoren positivament la seva presència a Fira Q, entenent que és un espai idoni per a donar a conèixer els productes i els nous projectes que es duen a terme del territori.