La Paeria de Balaguer resol més de 250 de les 300 peticions que la ciutadania ha fet a través de l'app Bústia Ciutadana durant aquest any 2021

16/12/2021

En total, enguany s'han registrat 301 entrades de demandes, queixes, avisos o suggeriments per part dels balaguerins i balaguerines

SOCIETAT
Balaguer

La Paeria de Balaguer ha resolt més de 250 de les 300 peticions que la ciutadania ha fet a través de l'app Bústia Ciutadana durant aquest any 2021. En total, enguany s'han registrat 301 entrades de demandes, queixes, avisos o suggeriments per part dels balaguerins i balaguerines, segons ha explicat a Ràdio Balaguer el paer de Participació, Kevin Bruque, que s'ha mostrat molt satisfet per l'ús que la ciutadania fa de la Bústia Ciutadana. Bruque diu que "les dades són molt bones tot i que hi ha coses que no es poden solucionar al moment".

 

Pel que fa a les entrades registrades a la Bústia, Bruque assenyala que són molt variades, des de queixes pel que fa a mancances o mal estat de voreres fins a deficiències en algunes façanes o manca d'arbres en alguns espais, per posar alguns exemples. "L'administració té el deure d'arreglar aquestes coses, potser no som l'eina més ràpida però sí la més garant", ha dit el paer de Participació.

 

La Bústia Ciutadana de Balaguer es va posar en marxa el gener de l'any 2020 tot i que l’aplicació per a mòbils funciona des de 2019, quan es va activar per gestionar la votació dels primers pressupostos participatius. Des d'aleshores, cada any ha comptat amb més usuaris.

 

Es tracta d'un canal que permet a la ciutadania informar de qualsevol incidència que es detecti a l’espai públic, així com fer suggeriments. 

 

La voluntat de la Paeria és propiciar que la ciutadania disposi d’una forma de comunicació efectiva i contribuir a que tothom senti que pot ajudar a millorar els espais i equipaments públics, així com el bon funcionament de la ciutat. 

Infolleida