Set municipis de Lleida participen a la campanya de dinamització comercial a través de la Xarxa de Barris Antics

20/06/2019

Balaguer, Cervera, Juneda, Lleida, les Borges Blanques, Solsona i Tremp participen en unes accions que se celebren durant el mes de juny

El vicepresident cinquè en funcions de la Diputació, Enric Mir, ha participat aquest dijous en la roda de premsa de presentació de la 9a campanya de dinamització comercial i territorial de la Xarxa de Barris Antics, que se celebra durant el mes de juny a diversos municipis de Catalunya. La presentació –que ha tingut lloc a la sala de premsa de la Diputació– ha comptat amb les intervencions de la regidora de RRHH i Empresa de l’Ajuntament de Balaguer, Ester Guarné; la tècnica de l’Ajuntament de les Borges Blanques, Sílvia Mansilla, i la coordinadora de lacampanya Barris Antics i tècnica de l’Ajuntament del Vendrell, Mònica Rucabado, i l’assistència d’alcaldes i regidors dels municipis participants.

 

La Xarxa de Barris Antics –fundada l’any 2011 amb 8 barris de 8 municipis– està formada per 30 municipis de Catalunya connectats en xarxa, dels quals 7 són de Lleida (Balaguer, Cervera, Juneda, Lleida, les Borges Blanques, Solsona i Tremp); 14 de Barcelona, 2 de Girona i 7 de Tarragona, tal com ha explicat Enric Mir, al mateix temps que ha afegit que iniciatives com aquesta ajuden a evitar el despoblament i fixar la població jove als municipis.

 

Es tracta d’una campanya en la qual s’impulsa i es promociona la compra als comerços de barri, incentivant-la amb la recompensa de visites guiades, gastronomia, espectacles, esports i nits d’hotels, entre altres, segons ha manifestat Ester Guarné.

 

Tant Mansilla com Rucabado han coincidit en assenyalar que els objectius de la campanya són els de donar suport al petit comerç des de la defensa i promoció del comerç de proximitat del nucli antic, la recuperació de la centralitat i la referència del comerç de proximitat, el foment de l’associacionisme i la implicació en les associacions de comerciants.

 

Concretament, Rucabado ha afegit que amb la desaparició del Pla de Barris  s’han buscat noves sinergies que van iniciar-se el passat mes de setembre en una reunió d’alcaldes, regidors i tècnics al Vendrell, on es va decidir iniciar aquesta campanya de ‘Compra i guanya’.

 

La Xarxa té convenis de col·laboració entre 30 ajuntaments, cadascun dels quals ha fet una petita aportació econòmica en funció del nombre d’habitants, per assumir despeses comunes, arribant a la xifra de 9.000 €.

 

Les novetats més importants d’aquesta edició són el logotip propi de la Xarxa de Barris Antics amb projectes, la introducció del nou eslògan ‘Barris Antics. Compra i guanya’ o la presència en xarxes socials com Instagram.

 

La Xarxa de Baris Antics ofereix als ajuntaments que s’hi adhereixin avantatges, com una campanya de dinamització comercial local amb projecció supra-municipal, el treball en xarxa, l’abaratiment de costos, més quantitat i qualitat de premis per atraure els clients a favor del petit comerç, el coneixement dels territoris, el reclam per visitar i conèixer localitats petites, la rendibilitat de la inversió el fet que sigui molt més que una campanya de dinamització comercial, amb les accions conjuntes.

 

Els organitzadors han recordat que el 60% dels comerços dels respectius municipis estan adherits a la campanya, tot i que han reconegut que els manca visibilitat, per la qual cosa han iniciat aquesta promoció a través d’Instagram.

 

La Xarxa de Barris Antics compta amb més de 2.000 comerços catalans adherits.

Infolleida